Vitajte v Renault Trucks
Referencie
Renault Trucks T - Škótsko - EM&T Rapson
Diaľková preprava
apríl. 12 2021
Pohodlný, jednoduchý a spoľahlivý. Renault Trucks T nás na cestách presvedčí o výhodách, ktoré poskytuje. Je výkonný aj mimo cestné komunikácie, v náročných terénoch a strmých svahoch Škótskej vysočiny (Highlands).
EM&T RAPSON
DÁTUM ZALOŽENIA: 1901.
MIESTO: Škótsko, Spojené kráľovstvo.
PREDMET PODNIKANIA: preprava, odstraňovanie porúch a opravy s osobitným zameraním na drevárske odvetvia – prepravu drevenej guľatiny.
8: počet zamestnancov.
5: počet vozidiel.
500 000: počet ročne najazdených kilometrov.
Región Highlands na severe Škótska (Škótska vysočina) je na západe lemovaný Atlantickým oceánom a na východe Severným morom. Medzi oboma okrajmi sa jeho reliéf vyznačuje striedaním kopcov a hôr, vďaka vysočine (Highlands). Z dôvodu jeho relatívne malej vzdialenosti od polárneho kruhu tu môžu byť zimy veľmi tuhé, od konca septembra s častým snežením.
V Helmsdale, obci východne od Sutherlandu, sa nachádza dopravná spoločnosť EM&T Rapson. Pred rokom Tommy Rapson a jeho spoločníci kúpili 44 tonový Renault Trucks T 520. „Potrebovali sme robustné a výkonné vozidlo, ktoré by mohlo jazdiť v akomkoľvek teréne a v náročných klimatických podmienkach.“ V Škótskej vysočine, ktorá je popretkávaná jazerami (lochs), určuje tempo jazdy geografia. Zabudnite na rovné línie, tu vás čaká pomalá jazda, zákruty a obchádzky na „single track roads“, čiže cestách iba s jedným jazdným pruhom, kde „passing places“ sú zóny, ktoré vozidlám umožňujú navzájom sa obísť.
ODOLNÉ A HOSPODÁRNE VOZIDLO
EM&T Rapson je spoločnosť zabezpečujúca odstraňovanie porúch a opravy, ktorá sa ďalej špecializuje na prepravu guľatiny. „Pred mnohými rokmi sme začínali s piatimi vozidlami, ktorými sme prepravovali drevo z rôznych lokalít v regióne,“ rozpráva Tommy Rapson. „Máme diverzifikovanú flotilu vozidiel, aby sme vedeli vyhovieť rôznym požiadavkám a pravidlám týkajúcich sa prepravy dreva resp. guľatiny, pričom niektoré vozidlá sú lepšie uspôsobené na jazdu po úzkych cestách, po ktorých nemôžu jazdiť naše pásové vozidlá.“ Pred rokom, pri hľadaní nového vozidla na prepravu drevenej guľatiny, Tommy Rapson zvažoval ponuku Renault Trucks. „Dobrá povesť vozidla a jeho výrobcu, ako aj spoločnosti – koncesionára, nachádzajúcou sa v Inverness, spolu so zárukou spoľahlivej asistencie, nás presvedčili, aby sme kúpili Renault Trucks T.“ Toto vozidlo aj napriek náročným jazdným podmienkam opätovne potvrdilo svoju dobrú povesť. „Z hľadiska spotreby paliva je veľmi úsporné. Raz prešlo rovnakú trasu ako iné vozidlo a spotrebovalo o 50 litrov nafty menej, a to po šiestich nakládkach!“
NÁZOR VODIČA
Scott Middleton, vodič Renault Trucks T.
„Štyri noci v týždni spávam v posteli v Renaulte Trucks T a spí sa mi veľmi dobre, a to v každom ročnom období. Takisto sedadlá sú veľmi pohodlné, v lete ventilované, v zime vyhrievané. Nastupovanie a vystupovanie uľahčujú dva schody, rampy sa nachádzajú vo vhodnej polohe, a keď treba nastúpiť dozadu na mostík, za kabínu a do žeriavu, prístup je tam veľmi ľahký. Renault Trucks T je vynikajúci pracovný nástroj, ktorý pôsobí dojmom výkonnosti a robustnosti. Je spoľahlivý a bezpečný a umožňuje jazdu po nebezpečných cestách v akýchkoľvek poveternostných podmienkach (sneh alebo námraza). Už by som ho nevymenil za nič na svete!“
BEZPROBLÉMOVÁ JAZDA
Scott Middleton, 35-ročný, je vodičom Renault Trucks T. Pre neho je vozidlo druhým domovom.
„Ročne najazdím 100 000 až 120 000 kilometrov, z toho 30 % až 40 % v náročnom teréne a zvyšnú trasu na asfaltových cestách.“
Scottov deň sa začína okolo 6. hodiny ráno. S pásovým vozidlom sa odvezie do lesa a na svoj náves naloží 25 ton.
„Potom sa presuniem do miestnej píly alebo do štieparní určených pre výrobu elektrickej energie. Drevo vykladám v továrňach a prístavoch, potom sa vrátim do lesa pre ďalšiu nakládku. Denne vykonám dve či tri jazdy tam a späť.“
Scott sa nebojí superlatívov, keď tvrdí, že „toto nákladné auto je výnimočným vozidlom“.
„Môžem jazdiť dlhšie, ďalej a s menším množstvom paliva, ako so svojím predošlým autom. Po cestách aj v náročnom teréne, nikdy ma nesklamalo. Predovšetkým na dlhých náročných trasách po pobreží, v bahnitom teréne a každom počasí. Po naložení ho musím primäť k maximálnemu výkonu, keď chcem prejsť niektoré nebezpečné cesty.“
A napriek jeho využívaniu v mimoriadne náročným podmienkam sa nikdy nestalo, že by si Renault Trucks T nesplnilo svoje poslanie. „Jednoducho sme vykonávali obvyklé mesačné kontroly a všetko ide veľmi dobre“, zdôrazňuje Tommy Rapson. Ďalšou výhodou je komfort v kabíne.
„Pre nás je prvoradé to, aby bol vodič s vozidlom pokojný, lebo odborne spôsobilí ľudia sa hľadajú len veľmi ťažko. To je teda výborný argument, ako získať motivovaných spolupracovníkov, ktorí uspokoja našich zákazníkov. Ukázalo sa, že toto nákladné auto je rentabilné z hľadiska nízkej spotreby paliva a nevyžaduje si extra čas na odstavenie.“