Referencie

Renault Trucks K 520 - ostrov Réunion - ST2D

Stavebníctvo

6min
RENAULT TRUCKS K 520 - REUNION ISLAND - ST2D

Na ostrove Réunion vozidlo Renault Trucks K 520 priváža stavebný materiál na ťažko prístupné staveniská po cestách, ktoré sú často hrboľaté.

ST2D

 

ROK ZALOŽENIA:: 1998

ČINNOSŤ: doprava a dodávka stavebného materiálu

POČET PRACOVNÍKOV: 3

VOZOVÝ PARK: 3 stavebné nákladné vozidlá vrátane vozidla Renault Trucks K 520

RENAULT TRUCKS K 520 - REUNION ISLAND - ST2D

Ostrov Réunion sa nachádza v súostroví Maskarény v Indickom oceáne, približne 700 km východne od Madagaskaru a takmer 10 tis. km od metropolitného Francúzska. Ide o sopečný ostrov s rozlohou 2 500 km². Vysoký reliéf a miestne klimatické podmienky vytvorili drsnú krajinu vystavenú veľmi vysokým rizikám (erózia, pohyby zemského povrchu a povodne). Krajina však zároveň ponúka bohaté, jedinečné a úžasné prírodné dedičstvo.

1,66 miliardy euro

Náklady na výstavbu novej pobrežnej cesty na pylónoch s dĺžkou viac než 12 km, realizovanej firmami Bouygues, Vinci a Eiffage a spájajúcej hlavné mesto Saint-Denis s mestom Le Port na severozápade ostrova.
SKVALITNENIE OBÝVANÉHO POBREŽIA

S 330 obyvateľmi na kilometer štvorcový má tento zámorský francúzsky department tretiu najväčšiu hustotu osídlenia v krajine. 840 tis. ľudí sústredených v pobrežných oblastiach si musí vedieť nájsť ubytovanie a bez problémov cestovať. Na splnenie týchto požiadaviek sa po celom ostrove vynára stále viac a viac stavenísk. Príkladom toho je aj ďalší veľký projekt v správe firiem Bouygues, Eiffage a Vinci: zahŕňa vybudovanie pobrežnej cesty na pylónoch medzi Saint-Denis a mestom Le Port v severozápadnom kúte ostrova. Cesta nahradí existujúcu pobrežnú cestu s pravidelne prehustenou premávkou a padajúcimi skalami.

 

 
DOVOZ STAVEBNÉHO MATERIÁLU S VOZIDLOM RENAULT TRUCKS K

Max Damour, 45-ročný vodič a majiteľ pracuje pre niektoré staveniská firmy Vinci, a tiež aj pre niekoľko ďalších miestnych staviteľov. Spolu so svojím bratom je spoluzakladateľom a jedným z riaditeľov rodinnej nákladnej dopravnej spoločnosti, ST2D. Od jej založenia v roku 1998 Max rozváža všetky druhy stavebného materiálu (stavebné panely, súčasti debnenia a trámy) a dováža ich na rôzne verejné stavby. „Spolu máme tri stavebné nákladné vozidlá a dvoch vodičov: zamestnanca a mňa. Vždy sme boli verní vozidlám Renault Trucks,“ dodáva. Najnovší je Renault Trucks K 520, ktorý získali v júli 2014, a ktorý nahradil viac než 10 rokov používaný Renault Kerax Max.

2 OTÁZKY PRE…

Max Damour, vodiča vozidla Renault Trucks K a spoluzakladateľa nákladnej dopravnej spoločnosti ST2D.

RENAULT TRUCKS K 520 - REUNION ISLAND - ST2D
 
Máte pocit bezpečia na palube svojho vozidla Renault Trucks K?

Max Damour — Áno, kamión je veľmi bezpečný. Dobrá priľnavosť k vozovke ma rýchlo presvedčila. A čo viac, nedokážem určiť rozdiel medzi jazdou s nákladom a bez nákladu. Automatické zapínanie svetlometov pri vjazde do tunela či za súmraku prispieva k pocitu bezpečia a pokoju za volantom. Parkovacia brzda sa navyše zaťahuje veľmi jednoducho a automaticky sa uvoľní pri zaradení rýchlostného stupňa.

 

Ako hodnotíte komfort vozidla?

M.D. — Spoločnosť Renault Trucks vyvinula toto vozidlo s ohľadom na vodiča. Môžete to pozorovať na ergonómii kabíny. Rôzne ovládacie tlačidlá sú vhodným spôsobom zoskupené a na dosah ruky. Kabína s lôžkom je priestranná a hlboká a výhľad je vynikajúci vďaka výške vozidla. Pokiaľ ide o motor, DTI 13 s výkonom 520 k je veľmi tichý počas jazdy aj pri používaní žeriava. Vďaka tomu je riadenie oveľa jednoduchšie a oveľa menej únavné. Komfort za volantom je tiež vylepšený s tempomatom a obmedzovačom rýchlosti. V skutočnosti naozaj získate dojem, že riadite osobný automobil!

VÝBORNÁ OVLÁDATEĽNOSŤ VOZIDLA K 520

„K 520 okamžite priťahuje pozornosť. Mnohí ľudia na ostrove sú z neho tak nadšení, že ho nazývajú „Transformer“ podľa filmu, v ktorom sa automobily menia na roboty,“ dodáva. Toto nové nákladné vozidlo s celkovou hmotnosťou 32 t je navyše vybavené plošinou a žeriavom a ponúka výrazné zlepšenia, ktoré mu umožňujú pracovať v drsnom, kamenistom, hrboľatom a často podmáčanom teréne ostrova Réunion. Max chváli v prvom rade odolnosť oceľových nárazníkov a podvozka. „Je oveľa odolnejší než naše ostatné nákladné vozidlá iných značiek,“ uvádza. Kamión je tiež veľmi ľahko ovládateľný aj napriek svojej veľkej dĺžke 10,5 m. „Umožňuje nám pohodlne prechádzať náročným terénom, pretože má mimoriadne vysoko umiestnenú palivovú nádrž a vynikajúce odpruženie. Polomer otáčania je tiež veľmi dobrý. K 520 sa ovláda oveľa ľahšie než jedno z našich ďalších nákladných vozidiel, a to aj napriek tomu, že je o 2 m kratší. Taktiež nemá žiaden problém so schádzaním strmej cesty k môjmu domu na severe ostrova,“ tvrdí s nadšením.

 

EXTRA ŤAŽNÁ SILA NA VYMANENIE ZO ZLOŽITÝCH SITUÁCIÍ

K 520 vyniká aj svojím motorom. Motor DTI 13 reaguje veľmi dobre na svahu a poskytuje dobré zrýchlenie. Zapnutím terénneho režimu zapadnuté vozidlo získa extra ťažnú silu, ktorá mu umožní vyhrabať sa z terénu. Podľa Maxa Damour tento režim umožňuje ťahať ťažký náklad postupným zvyšovaním otáčok motora bez toho, aby zadné kolesá preklzovali.

Set canonical URL
Off