Tlačová správa

Extrémne mínusové teploty vo Fínsku: Renault Trucks E-Tech Diamond Echo búra mýty

#JoinTheGoodMove

2min
elektricke vozidlo E-Tech T vo Finsku
Renault Trucks E-Tech Diamond Echo búra mýty

Po prejdení 23 000 kilometrov po celej Európe ukončil elektrický nákladný automobil Renault Trucks E-Tech T Diamond Echo svoju roadshow vo fínskom Laponsku. Táto posledná fáza, poznačená teplotami klesajúcimi na -19 °C, jasne ukázala, že elektrické nákladné vozidlá fungujú spoľahlivo aj v extrémnych zimných podmienkach.

Od apríla minulého roka, keď elektrické nákladné vozidlo vyrazilo z Lyonu, najazdil Renault Trucks E-Tech T Diamond Echo 23 000 kilometrov po celej Európe. Prešiel napríklad cez Francúzsko, Holandsko, Veľkú Britániu, Španielsko, Švajčiarsko, Belgicko a Nemecko. Vďaka efektívnemu riadeniu medzinabíjania dokázal prejsť až 700 kilometrov denne. Najdlhšia vzdialenosť na jedno nabitie bola 360 kilometrov na trase medzi Švajčiarskom a Nemeckom.

V záverečnej fáze roadshow zamieril Renault Trucks E-Tech T Diamond Echo v decembri 2024 do Fínska s cieľom demonštrovať výkon elektrických nákladných vozidiel v drsnom podnebí. Medzi Helsinkami a Rovaniemi v Laponsku prešiel 1 600 kilometrov, vrátane 250-kilometrového úseku na jedno nabitie. Denné etapy dosahovali až 700 kilometrov s dvoma medzinabíjaními. Táto expedícia ukázala, že elektrické nákladné vozidlá zvládnu mrazivé teploty a vyvrátila mnohé predsudky ohľadom ich výkonu v zime.

 

  • Presvedčivé výsledky aj pri teplotách pod bodom mrazu

"Testy uskutočnené vo Fínsku potvrdili, že elektrické nákladné vozidlá zostávajú plne funkčné aj v náročných zimných podmienkach," hovorí Régis Pierrelle, riaditeľ prevádzky elektromobility spoločnosti Renault Trucks. "Napriek všeobecným obavám sme nezaznamenali žiadne problémy s dojazdom, dostupnosťou nabíjania alebo časom nabíjania. Kúrenie nemalo žiadny významný vplyv na dojazd, najmä vďaka programovateľnému systému predhrievania, ktorý optimalizuje spotrebu energie."

Pri teplotách až -19 °C si elektrické nákladné vozidlo udržalo výkon porovnateľný s dieselovými modelmi. Zatiaľ čo mrazivé počasie viedlo k miernemu zvýšeniu spotreby energie o 10 až 15 %, tento efekt je bežný vo všetkých typoch vozidiel a súvisí napríklad s aerodynamikou a používaním zimných pneumatík.

"Jeden z našich fínskych zákazníkov sa s nami podelil o svoje skúsenosti z minulej zimy, keď pri teplotách okolo -30 °C bol jeho jediným mobilným vozidlom elektrický ťahač Renault Trucks. Dieselové modely zostali nepojazdné kvôli kryštalizácii AdBlue," dodáva Régis Pierrelle. Tento príklad je ďalším dôkazom spoľahlivosti elektrických nákladných vozidiel v extrémnych podmienkach.

Touto úspešnou expedíciou Renault Trucks uzatvára rok plný konkrétnych ukážok prevádzkovej spoľahlivosti svojich elektrických riešení.